28 Mayıs 2015 Perşembe

Bikram Yoga Hakkında Neler Biliyoruz?


Uzun zamandır Yoga hakkında yazmadığımı fark ettim.


Yoga yapmaya başladığımdan beri sadece 2 kilo verdim. ( çünkü ben boğazımı tutmak nedir bilmiyorum ^.^ ) Sıkılaşma nedeniyle 2 cm kadar inceldim. Zaten esnek olan kemiklerim iyice daha bir esneklik kazandı.

Yaz ayları geliyor malum bu sene havalar beklenenin de üzerinde sıcak olacakmış. ''Nereden çıktı şimdi bu? Ne alakası var...?'' derseniz; İş böyle olunca ve Akdeniz bölgesinde yaşayınca birçoğumuz için büyük bir kolaylığa sebep olacak Bikram Yoga hakkında size bilgi vermek istiyorum.

Bikram Yoga nedir?



Bikram Yoga 2 nefes egzersizi ve birbirini takip eden 26 yoga pozisyonundan oluşmaktadır. Şimdi en önemli noktasına değineceğim; Bikram Yoga normalde 40 derece ısıtılmış özel odalarda yapılmaktadır!!! Bu demek oluyor ki müthiş derecede terleyeceğiz. ;) İsmini bu yoga methodunu geliştiren Bikram Choudhury 'den almıştır. Hareketlerin tamamlanma süresi yaklaşık olarak 90 dakikayı bulmaktadır. 


Başlangıç olarak nefes egzersizleri ile vücut hazırlanmakta. Nefes Bikram Yoga da burundan alınıp ağızdan verilir! Yaklaşık olarak 90 dakika süren süre içerisinde kesinlikle ve kesinlikle su içmek önerilmez!!! 40 derecelik odalarda vücut daha çabuk sürede ısındığı için daha kısa sürede esneklik kazanır. Sürekli terleyeceğiniz için de vücuttaki toksinlerden kurtulmak çok daha kısa sürede gerçekleşecektir. Hareketleri yaparken çok fazla terleyeceğiniz için kesinlikle bol giysiler giymeniz önerilmez. Çünkü bol giysiler terinizle ağırlaşacak ve hareketlerinizi kısıtlayacaktır. 
                                 
                               

Benim gibi başlangıç seviyesinde olanlar için 2 ay boyunca her gün Bikram Yoga yapması önerilmektedir. Yukarıda paylaştığım video ile resimde verilen hareketler bire bir örtüşmese de siz de evinizde yapmayı deneyebilirsiniz.

Bikram Yoga özellikle kalp, tansiyon hastaları ve  hamileler için kesinlikle önerilmemektedir. Doktor kontrolünden geçmeden önce yapmamanız tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)