17 Haziran 2015 Çarşamba

9.Cumhur Başkanımız Süleyman Demirel 'in Bende ki Yeri

Çocukluğumun önemli bir bölümünün geçtiği dede evinde hatırına kalan birçok hatıra hala çok güzel. Babaanne ve dedem birçok konuda olduğu olduğu gibi siyasette de çekişip dururdu. Rahmetli dedem her ne kadar fanatik (olduğu dönemde "koyu" denirdi) Doğruyol'cu  (Demirel'ci) ise babaannem ondan daha fanatik Anap'cı (Özal'cı) idi ve inanılmaz kışkırtıcı propaganda yapardı. Durduk yere hiçbir sebep yokken bazı sabahlar evde uçuşan tencere yada birbirlerine aşıkların yaptıkları (saz ile atışmaktan bahsediyorum elbette) siyasi söylemler nedeniyle  yükselen sesler ile uyanırdık. Babama göre dedem ile babaannemin birbirine seni seviyorum deme yöntemi buydu. :))) Bu sebepten mi bilmiyorum biz 3 kardes hiçbir zaman için siyaset ile çok ilgilenen kişiler olmadık. Hatta anne, babam bile belirli bir partinin taraftarı olmadı.

Dedemin ve babaannemin fanatikliği nedeniyle bizim evde haberler  (rahmetli dedem hep "ajans" derdi) hep pür dikkat izlenir asla çıt bile çıkarılmazdı. Sanırım bu dönem bilinç alımıza işlenmiş olacak ki Turgut Özal öldüğünde sevmediğim yada ilgim olmadığı halde aileden biri ölmüş kadar üzülmüştüm ben. Hala bugün gibi aklımda o zaman nasıl acı çektiğim.



Biraz önce de Türkiye siyaset tarihinde uzun dönem Başbakanlık yapmış olan esprili kişiliği ve halka yakın tutumu ile benim gibi siyasete uzak birçok kişi tarafından sevilen Süleyman Demirel'in gece 02:05'de solunum yolu enfeksiyonu ve kalp yetmezliği nedeniyle öldüğünü öğrendim. 9.Cumhur Başkanımız Sayın Süleyman Demirel'in ailesine sabır kendisine Allah'tan rahmet dilerim.

Yaptığı siyaset ile ilgili kim ne derse desin; o dönemin şartlarını biz yalnızca bize yansıtılan kadar bilebiliriz. Benim için çocukluğumun aklımın erdiği ilk dönemleri boyunca aktif olarak takip etmek zorunda kaldığım,bundan sonrası için de sevgi ve saygı ile anacağım ülkemizin "BABA" lakaplı ilk ve son siyasetcisidir. Bir siyasetçi düşünün ki aktif görev yaptığı tüm yıllar boyunca ve hala bile en çok taklit edilen ve bunların hepsine esprili kişiliği ile yorumlar yapıp ve hatta hatta kahkahalar ile gülebilen biri. Bir siyasetçi düşünün ki kendisi için benim bildiğim 3 az üç şarkı bestelenmiş. (bunları paylaşacağım) Bir siyasetçi düşünün bir mitinginde kendisini çok seven bir fanatiği o çoook meşhur Fötr şapkasını hatıra olarak elinden almak isteyince ülkemizin sanatçıları MFÖ tarafından bile hala reklamlarda bile kullanılan, slogan haline gelen "şapkasız çıkmam abi" oluşuyor...
80'lerde çocuk olan ben ve yaşıtlarım "binaenaleyh" ve "bilmukabele" kelimelerini kendisinden öğrendik.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)