1 Temmuz 2015 Çarşamba

Yaşadığın yerde turist gibi olmak ( 2. bölüm )

Selam hey ordakiler! ;)))

Bugün benim için oldukça sıkıcı bir gün, umarım sizin için iyidir. Alanya Kalesi turumuzdan tarihi Alanya evlerine örnek olarak Sandık Emini Kayhanlar'ın restore edilip ziyaretçilere açık olan evinin resimlerini paylaşmak istedim. 





Kapıdan girişte ayağınıza giymeniz için galoşlar koyulmuş ( alttaki resimde maalesef gayet net çıkmışlar.) Giriş küçük kare bir hol ile başlıyor. Hemen sol tarafında merdivenler var.


Holümüzün bir bölümünde son zamanlarda Alanya'da yapımı desteklenen ( 25 yıldır buradayım ama eskiden var mıydı çok emin değilim ) ipek kozasından yapılan çiçeklerin olduğu ufak bir vitrin (vitrin diyebiliriz sanırım) yer alıyor.



Yine bir başka oda içerisinde papatyalarla bezenmiş ipek kozası çalışma bulunuyor...

Alt katta bulunan bir bölüm ziyarete kapatılmış. Benim hayal dünyama göre orası mutfak bölümü olmalı, açık olmasını çok isterdim... Alttaki resim üst kata çıktığımızda gördüğümüz bir başka vitrin ve içerisinde Alanya' da eskiden beri yapıldığını bildiğim doğal zeytin sabunları, yine hala bile kullanılan kabak lifi ve eski takunyalar yer alıyor. Bu arada benim ilk çocukluk yıllarımın geçtiği babaanne evinde de bu takunyaları o minicik minicik ayaklarıma geçirdiğimi hatırlıyorum. Demek istediğim takunyaları denemişliğim var hani ;)



Üst katın cumba kısmı... yaklaşık olarak 2 m2 alandan oluşuyor ama benim bittiğim yer sanırım burası oldu bu evde. Hani yani bu ev benim olmuş olsa kitabımı alıp gün boyu miskinlik yapmak için sabırsızlanacağım köşe olurdu.


Evin ön cephesi bu manzaraya hakim.

Cumbadan içeri girince geniş bir ocaklık (antre) yer alıyor. Ocaklığın sağ ve sol kenarında kibrit ve çıra koyabileceğiniz bölmeler düşünülmüş.


Üst katta 2 oda daha var, ancak ben ziyaretçi akınına denk geldiğim için kalabalık nedeniyle resimleyemedim. Belki de sırf bu sebeple merakınız uyanır ve siz de görmek için gidersiniz diyelim. ;)

Son resmimiz merdivenlerden inerken duvara gömülmüş bir şekilde yapılan dolap yer alıyor. Çok beğendiğim için de sizlerinde görmenizi istedim.

Bu post dışında önümüzdeki günlerde bir paylaşımım daha olacak. Umarım postumu beğenmişsinizdir. Gününüz güzel geçsin.

Bu gezim hakkında bir önceki postuma ulaşmak için (çift tık) ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)