16 Aralık 2015 Çarşamba

Stresten Arınmak İsteyen Gelinler İçin Öneriler!

Tüm gelin adaylarına selamlar!

Yeni bir gelin olarak (herkes öyle diyor) bir kaç aylık evlenme paket programımda yaşadığım konsantre stresle nasıl baş ettiğimi sizlerle paylaşmak istediğim için buradayım. (amma uzun bir cümle oldu)

Bir kaç aylık evlenme paket programı dememin sebebi birlikteliğimizin birinci yılı dolmadan o zaman ki erkek arkadaşım (yani sevgili eşimin) ani kararı ile başladı. :)) Aslında ani karar almasının hiçbir sebebi de yoktu ama ''Kalk gel evleniyoruz'' a getirdi. Her ne kadar başka türlü hayal etmiş olsam da iyi ki öyle yapmış!!!

Bu sebeple biz bir çok adet ve geleneği esasında uygulamadık. Ayrı zaman dilimlerinde biz ebeveynlerle tanıştık. Aileler tanıştı. Ertesi gün isteme ve söz oldu. Düğün için 2 ay kadar sonrasına karar verildi. Gördüğünüz gibi gerçekten çok konsantre geçti. Elhamdülillah bizim ailelerimiz anlayışlı ve sabırlı insanlar olduğu için biz çok fazla stres olmadık. Eşim de kendi içinde fırtınalar yaşasa da bana pek yansıtmaz, ortamı germez! Ben biraz detaycı olmama rağmen, gökten Rahmet mi indi, nedir? bilmiyorum. Hadi eşim zaten rahat bir adam, ama bana bi rahata bağlama huyu sirayet etti. Keyfime diyecek yok. En yakın arkadaşlarım, gelinlerimiz filan daha tedirgin. Eşyaları taşıma, yerleşme ve gelinlik dışında hiç yorulmadım. Yorulmamızın sebebi de son 20 güne her şeyi sıkıştırmamız yüzünden oldu.




Sevgili ailelerimiz ve yakın arkadaşlarım sayesinde ben güzel bir hazırlık dönemi geçirdim. Umarım yeni evlenecek olan tüm gelin adayları benimkinden çok daha rahat bir dönem geçirir.

Daha rahat bir düğüne hazırlık dönemi geçirmek isterseniz diye, kendimce uyguladığım listemi aşağıda paylaşıyorum;

1) Öncelikle tüm diyaloglarımı sevgi ve saygı çerçevesinde olmasına özen gösterdim. Ben nasıl adım attıysam ayna gibi bana yansımasına şahit olduğum için sevgiyi kucakladım.

2) Düğün, nişan vb etkinliklerin ne aldırırsam şimdi aldırırım mantığından oldum olası nefret ettiğim için. Üstünlük sağlama düşüncelerinden ve bana bunları empoze etmek isteyen iş arkadaşlarımdan ışık hızı ile uzaklaştım. Sonsuz huzur!

3)  Zaman zaman oluruna bıraktığımda daha rahat oldum. Eşime herkesten çok güvendiğim için bir çok şeyi beklemeye aldım. ''Çünkü öyle yapıyorsa bir bildiği vardır.'' Bazen benim rahatlığım onu bile korkuttu :)) Traji-Komik anılarda gülmekten gözlerimizden yaşlar geldi.

4) Kendimi gerçekten stres altında hissettiğimde her şeyi bırakıp mola verdim. Gerekiyorsa ağladım. Kız arkadaşlarımla zaman geçirdim. Ama kesinlikle hazırlık atmosferinden çıktığım için yenilenmeyi öğrendim.

5) Herşeye rağmen, en başından beri birlikte yaşayacağım hayat arkadaşımın ve büyüyen ailelerimiz ile sadece güzel anılar biriktirmeye odaklandığım için bize hep güzel şeyler denk geldi. Büyük sorunlar yaşamadan iyilikle, güzellikle, mutlulukla inanılmaz keyifli bir dönem geçirdim.

Allah isteyen herkese daha iyisini nasip etsin!

Sevgiyle kalın ;)

8 yorum:

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş bu heyecanı yaşamadım ama planlı gidince hersey kolay olurmuş gibi geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim. Benim için gerçekten inanılmaz faydalı olduğu kesin. Madem ki daha yaşamadın o zaman darısı (elbette istiyorsan) senin de başına ;) Sevgiler!

      Sil
    2. İstiyorum tabi allah hayırlısını tez zamanda sevdiceğimle banada nasip etsin :)

      Sil
    3. Hadi inşallah o zaman hayırlı haberlerini bekliyorum ;)

      Sil
  2. Gelin olmayanlar da yapabilir mi stresten arinmak hepimize iyi gelir sanirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz! Sizin aktif olarak spor yaptığınızı düşününce stresten pek eser kalmıyordur sanırım ama kendinizi belki birazcık şımartmak için kesinlikle denemelisiniz derim. ;)

      Sil
  3. Sorma canım o diyet işi neden bana uğramıyor bilmiyorum tam tersi daha da çok yemeğe başladım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel Yağmur'um sakın stres yapma. Stres yaptıkca daha çok kilo alırsın. Biraz akışına bırak ve rahatla. Daha önce de söyledim sen çok güzel bir gelin olacaksın.

      Sil

Evet yazımı okudunuz. Bu konuda sizinde fikrinizi merak ediyorum:)